onsdag 17 oktober 2012

Skenet bedrar!


Puttiänglarna har nu fått komma in efter sommaren i trädgården. Kommer ni ihåg när jag upptäckte att de inte alls kramas? Att de bråkar på fullaste allvar! Ännu har de inte gjort upp men de fick komma in i alla fall, det är för kallt att vara nakna där ute nu.

Vi får se om jag härdar ut med att ha dem inne, kanske åker de ner i källaren bland krattor, blomkrukor och annat, så får jag se vad de har för sig till våren.


Nej mina vänner, det blir ingen Australienresa den här novembermånaden. Jag tycker bara att november vore en bra månad att lämna Sverige, åker man till andra sidan av jorden räcker inte en eller två veckor. Men, det går inte för sig att lämna hunden under så lång tid, dessutom fyller han tio år nu i november. 

I morgon kommer snickaren är det sagt, vi får väl se.

Ha det gott!

11 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselige figurer. :) Godt du tok de inn fra hagen så de slipper å fryse. ;)

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

På den måten ja, ja det gjør godt med en reise til sydligere strøk i den verste mørketiden. Kjenner til det der med å måtte ha "barnepike" til dyrene. Jeg synes at englene dine er fine jeg , enda de sloss . Jeg ønsker deg en god kveld ! Klem klem ...Sidsel.

Vardag och flärd sa...

Jaså, de bråkar! Kan du inte ha dem på trappen då, bråkstakar vill man inte ha inomhus!
Kram Eva

Tina sa...

Australien gör man inte på kort tid men det lät ju lite trist att du inte kom iväg...

kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Tusen takk for så koselige kommentarer inne hos meg, så koselig å høre fra deg...min store favoritt ! Jeg har veldig lyst til å flytte til Sverige , men du vet barn og barnebarn og jobben til Jan. Om ti år kan vi flytte dit tenker jeg. Vi har tenkt å finne en annen gård med plass til alle dyrene ,de må være med...er jo så glad i de.De har blitt en del av det gode livet. MEN vi skal på tur til Sverige fredag til lørdag og det gleder jeg meg til...er så koselig der. Vi setter oss bare i bilen og kjører og vips , så har vi funnet et sted. Håper snekkeren din kommer i morgen ! Klem klem...Sidsel

STENLYCKA sa...

Vad skönt för dom att få komma in så de slipper frysa i vinter.
Tycker de är vackra även om de gnabbas lite.
Ha en fin torsdag!
Kram Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Änglar ska inte frysa så det var bra att dom fick komma in.

Oj, vovven är 10 år, då hade ingen här heller åkt iväg nånstans. Men det är härligt att drömma om något och att ha det på lut för framtiden.

Agneta kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Åå så koselig du har skrevet inne hos meg. Det hadde vært drømmen det og ha deg til nærmeste nabo.Blir helt rørt jeg..God klem fra Sidsel

Lilla Blanka sa...

Hej fina Cia,

Jag håller medier hade varit skönt att kunna åka till Australien under november månad, höst här hemma och härlig vår där..!

Vilka busar, de bråkar ju faktiskt.. ;))

Härliga gryningsbilder från verandan!

Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

Nä nu rättade iPaden ordet helt fel!
Jag håller med att det hade...skulle det stå ;)

Kristina sa...

Hoppas snickaren dök upp, ibland är de inte att lita på. Hihi....så söta de är när de kivas lite, de kanske hinner lugna ner sig till våren!
Stor kram!
Kristina