lördag 8 december 2012

Granen och tomten.





Ho, ho, finns det någon kvar där ute? Det var länge sedan jag gjorde ett inlägg och kikade in hos er. (Man ska kanske vara glad över att ha ett arbete men det får gärna vara måtta på arbetsbördan!)

Jag har i alla fall lyckats släpa in en gran på verandan. Tänk att jag aldrig lär mig hur stor den ska vara! Varje år kommer jag hem med alldeles för stor gran. Årets skulle kunna ha stått på torget innan jag kapade den både upp- och nedtill. Belysningen räcker till lite mer än hälften! Men så fint den ändå lyser upp på verandan och jag kan njuta av den inifrån också.


























Tomten sitter på en liten barnstol vid dörrarna ut till verandan. Det har hänt att den på något underligt sätt tagit sig till soffan och igår hittade jag tomten liggandes i trappan...Leodin verkar inte heller förstå något. Tomtar kan verkligen vara luriga!

Ha en fin lördag!

12 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

For det første så hadde jeg på følelsen at du skulle skrive et innlegg denne morgenen , så det ventet jeg på. Alltid så koselig meg dine innlegg ! Det ble kjempenydelig meg juletreet på glassverandaen din !! Skikkelig fint ! Ja det der med tomten , eller nissen som jeg sier var merkelig !!! Men det er vel gjerne sånn med tomter , de er litt hemmelighetsfulle nå før jul . Ønsker deg en deilig lørdag ! Klemmer fra Sidsel.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att granar växer medan man bär hem dom har jag också märkt, och tomtar kan man inte lita på just nu, det är nog full fart när vi sover....fniss. Underbart fint med granen.
Ha en fun andra advent
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fun... det ska vara fin, fast fun är ju bra det också
AM

Anonym sa...

Så helt otroligt mysigt du har det på verandan. Granen ser lagom ut, även om du nu fått såga lite här och där.
Jag sitter och tänker på min gran som jag har märkt ut i skogen. Hur ska jag hitta den, med all denna snö??? ;)
Ha en riktigt riktigt mysig lördag
Kram
AC

Bellas Lantliv sa...

Det där med granstorlek känner jag igen, kanske är det så att dom växer på vägen hem?
Ha en fin helg!
Kram

Blockethuset sa...

Så fint ni har det på verandan! Tomtemor var allt bra söt..hm..har ni små vettar på besök ibland eller?!..:)
Ha en bra lördag och att du får andas ut från jobb o snöskottning!
Kram till dig
Carina

Yvonne sa...

Jag tycker jag känner igen dragen på din tomtefröken. Jag tror jag har några avlägsna släktingar till henne hemma hos mej. Dom ska snart få komma fram i sitt nya hem.
Hälsningar Yvonne

Tinas bo sa...

Ja det var en gran som heter duga!! :0)
Men den ser superfin ut där den står..

ja du tomtar är luriga små rackare...
:0))

ha en riktig mysig adventshelg
Kraaam Tina

lisashus sa...

Så fint på din veranda! Ändå är det ju rätt bra takhöjd där! Det blev jättefint!
Ha en fortsatt skön helg!
Lisa

Fia sa...

Sötaste nissen ♥ Kan slå vad om att han smyger runt o pysslar på natten..;) Ha en härlig kväll! Kram fia

Unknown sa...

Ja tomtar kan nog vara så pass luriga att de kan narra både folk och fä ibland. Hoppas mina tomtar vill komma fram snart också! Just nu har jag dem på loftet!!
Granen är fin så den var väl värd att baxa in, måste likna ett gammaldags julkort utifrån.
Glad advent!!

Vitspets sa...

Vilken STOR fin gran
Vilket jobb att få hem den ...
Tomtarna kan vara ganska så luriga så här års
Kram Karina