lördag 5 januari 2013

För länge sedan.




antika barnskor

Använda och nötta barnskor är något alldeles speciellt tycker jag. Slitna fram vid tårna, väl använda och säkert ärvda mellan syskonen. De är bara 12 cm och har med all sannolikhet används av krypande barn, som ändå skulle se ut som små vuxna.


Jag fann de fina kängorna hos Aunt Molly´s och de är från den Viktorianska tiden.


Den här damen är nästan från den tiden också. Det är jag! Ni har aldrig sett någon bild på mig tidigare för jag bloggar av olika orsaker anonymt. Fotot är från en kort period i mitt liv då jag var mörkhårig och det var som sagt för länge sedan, jag tror ingen skulle känna igen mig idag...

Önskar er alla en fin och ljus helg!

28 kommentarer:

Anonym sa...

Barnskor är så fina och dom du visar var verkligen speciella.
Läckert foto på dig....
Ha en skön lördag
Kram
AC

Meta sa...

Vilka söta skor. kul att ha det i sin ägo.
Visst är det skönt att vara lite anonym för omvärlden ibland.
God fortsättning!
Kram Meta

Fågel Blå sa...

Såotroligt söta skor, tänk att dom är så välbevarade,
Bitte säljer så mycket fina saker i sin underbara nättbutik, jag har handlat en del av henne,
Fniss!
Ps,vad vacker du är på kortet!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

Unknown sa...

De små skorna är riktigt rörande att se. Jag tänker mig hur det kan ha sett ut en gång i tiden när de nöttes mot ett kanske oisolerat kallt golv!
Du är verkligen både ung och vacker på bilden och tänk, nu är du bara vacker!
Njut av det lilla som återstår av ledigheten!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige gammle små barnesko ! Jeg har også et par barnesko som står på pynt i entreen, men det er hvite små pikesko. Der... fikk jeg endelig sett bilde av deg !! Jeg synes at det var veldig moro , roligt å få se et bilde av deg , for jeg liker deg så godt . På bildet ser du jo veldig flott ut ! Med hjertenøkkelen rundt halsen og greier ! Har du nøkkelen ennå eller har du gitt den bort ? God lørdagsklem til deg !

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det glemte jeg å si , jeg synes at datteren din ligner på deg i ansiktet... like vakkre begge to . Klem

lisashus sa...

Så söta skorna är och just det att det syns att de är använda får ju tankarna att fara iväg!

Så fin du är på bilden och så modigt av dej....ändå!
Ha en fortsatt skön helg!
Lisa

Unknown sa...

Skor innehåller mycket av lärarens historia!
Fint foto.....även om du nu för tiden är "förädlad"!?
Hoppas att 2013 blir ett fint år för dig!
Kram
Ingemar

Vit Hortensia sa...

Tack för din gulliga kommentar på min blogg! Jag stämmer in i kören...vilka fina små barnskor! Man önskar att de kunde berätta :-)
Ha en jättehärlig helg!
Kram /Birgitta

Tinas bo sa...

Hey, vilken snygging du var!!!
Det är du säkert nu med.... :)

Och barnskorna är en dröm!
Bara sååå vackra...

ha en mysig helg
Kram Tina

STENLYCKA sa...

Vilken vacker dam! Roligt att få en bild på dig!
Öskar dig en trevlig Trettondedagsafton!
Kram Raina

Anonym sa...

Min mamma hade likadana skor när hon var liten! 12 cm låter litet men betänk att fötterna ofta var mycket mindre "förr i tiden" och inte som nu när 43 inräknas som "damstorlek" haha
Skorpan

Jenny sa...

Så charmiga skor! Och vilket fint foto, tack för titten!

Kram,
Jenny

Annes vita rum sa...

Såå gulliga gamla och välbevarade skor! önskar dig en fin kväll...

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hei igjen ! Så du har nøkkelen ennå ja ... ikke gi den fra deg ! Hehh. Ja jeg har tre barn . Datter som fyller faktisk 30 til våren , en sønn på 23 og en sønn på 22. jeg skjønner bare ikke , ungene blir jo eldre , mens jeg er like ung !! Hmm. Nå skal jeg snart lage middag til Jan og meg. Nesten alle dager blir like synes jeg . Hvor ble det av alle drømmene ??! Klem klem

Katta sa...

Kul att få se dej på bild även om den inte varfrån idag :) jag är ju inte så pigg att visa av mej själv på bloggen heller. Så otroligt söta kängorna är och välbehållna. Ja det var tyll, närmare bestämt brudslöjetyll jag hängde mina kulor i den är mjukare och lite finare än vanlig tyll. Ha en fin kväll, kram Katta

diana sa...

Hej
Sikker en fin par sko elsker de gamle sko de er bare så flotte til at pynte med.
Og du er nu virkelige smuk på den billede :)
Kram Diana

Vardag och flärd sa...

Du är ju vacker och har just looken från "viktorianska tiden"! Jg är övertygad om att du är vacker idag också!
Barnskorna sätter verkligen igång fantasin!
Ha det fint, vännen!
Kramar
Eva

Blockethuset sa...

Å vilka söta barnkängor...bedårande!
Damen under var också bedårande..vad skönt att höra.."av olika anledningar"..stämmer nämligen in på mig också! Har heller inget foto, men det är det som är så skönt med bloggandet..ingen kräver, man måste inte, man gör som man VILL. De som vill vika in och ut på sig själva , de har ju andra bloggar..
Stora kramen till dig
Carina

Solstrimmor sa...

Tänk om kängorna kunde berätta! Fint att du har dom i din vård nu.
Roligt med ungdomsbilden, trodde det var dottern först, visst ser jag likheter?
Lycka till med ditt telefontrådprojekt, att slåss med överheten tar energi... tur vi går mot ljusare tider.

Kram Eva-Mari

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga skor. Och fantastiska bilder
Spännande att tänka sig en historia bakom skorna
Ha en skön söndag

Chokladvillan 1910 sa...

Underbara kängor i underbara bilder. Ibland är man modig ;)
Kram Anki

Sara sa...

Så underbara små skor! Fint att dekorera med :) Ha en fin söndag!
Kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja skrivenordet er kjempefint . Inne i skapene er det hyller. Julefreien som du så sånn frem til ... plutselig er den over. Alltid litt rart å begynne å arbeide igjen da. møtet jeg skal på er med sjefen min, og jeg gleder meg ikke. Jeg har vært lenge sykemeldt fra jobben og tror absolutt ikke at jeg kan gå tilbake til hjemmesykepleien på grunn av de vonde armene mine og en nakkeskade jeg fikk på jobben for noen år siden. Livet er ikke bare en dans på roser, desverre. Stor klem til deg !

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, vilken snygging!!! Klart man förändras, när man blir äldre, jag har fått den uppfattningen att du är ca 55 år el ngt?? Men jag bara chansar ;) ( jag är 48) Oj, vilken vacker nyårsdukning, verkligen snygg!!

Nu när jag såg denna bilden förstod jag med ens vad du menade med din sista kommentar ( jag besvarde i min blogg också) det var ju ansiktet!!! Ja, det visade jag kanske inte under min förra bloggtid, el jo, jag var ju med i reportage så det förekom då med;) Och mitt namn har jag nästan alltid skrivit under med, men visst, man var väl lite mer försikigt första året kanske....och jag kommer att förbli "halvanonym" gillar inte att visa upp mej i helbild även om det förekommit men jag gör det inte ofta;)och så skriver jag inte så mycket som familj jobb, sjukdomar etc.. Gott nytt inredar-år härliga bloggvän och min filt ger du fasen i , haha!!! :)

Annas röda stol sa...

Underbara små skor. Är det en bricka, jag har då aldrig sett någon liknande...Hur snygg som helst / Anna

Designe sa...

Såå fina gamla skor! Jag fastnar oxå för såna och det är sånt man skulle vilja hitta under golven lr nåt i sitt hus!:)

Så fint foto på dig!..även om det nu var några år sen så är det alltid kul att ha en bild på personen bakom bloggen!:)

God fortsättning! Kram

Frøken Anker sa...

De er rigtig yndige, de gamle sko.
Og et yndigt billede af en ung pige... Det ligner et foto, fra da jeg selv var ung 'GRINER'

Hav en dejlig dag