fredag 19 april 2013

Suckar och ljusglimtar.


Ännu en vecka ligger bakom mig med orimligt mycket jobb, helt galet vill jag påstå. Ghaa, så trött jag är! Sedan var det tandläkarbesök för att dra ur en tand, en och en halv timmes gapande med sammanlagt fem eller sex bedövningssprutor. Jag trodde jag aldrig mer skulle kunna stänga munnen! 


Men så finns det ljusglimtar! Tack alla ni som har kikat in och lämnat en kommentar!

En annan ljusglimt var att få hämta ut den här skönheten! Ja, det blev mitt val från Gua. En stekhuv eller om man vill säga en meatcover. Det har varit min önskan att få täcka över maten och sedan; Tada! Visst är den fin! I kväll ska jag till min systerdotter som fyller år i helgen, en tårta under den blir också ett trevligt sätt att överraska.






















Jag har varit runt med den och prövat platser lite här och var. För mig blir det gärna så med nya saker som kommer in i huset, den kan stå här eller kanske där... Det jag gillar är att den är rejält stor också. Den enda nackdelen är att jag inte kunde hämta den hos Gúa, och där skulle vi vara på lördag! HÄR kan du läsa om hennes Brocante.

Trevlig helg, vi hörs på söndag!
Kramar //Cia

16 kommentarer:

kersogras sa...

I vårat husfinns det en modern "mathuv" som är praktisk men inte så vacker som din. Så fina rosor! Lampfoten är också fin. Kram /kers

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ååå kjempefin altså ! Veldig sjarmerende ! Nelikker ja , så fine ! Det har jeg ikke hatt på mange år. Jeg kjøpte meg Tulipaner i stad , i omtrent samme fargen. Det er så koselig med avskårne blomster, og har man ikke en mann som kjøper blomster så må man jo bare kjøpe de selv. Jaja ... Du får kose deg i helgen da ! God klem til deg .

blockethuset sa...

Så fin...så härligt att få gömma maten och sedan bara.."tada"!
Det där med tandläkaren kändes inget vidare..ugah..men hoppas det känns bättre nu!
Trevlig helg!
Carina

Unknown sa...

Vilken härlig grej! Ja, det är ju alltid kul att överraska sina gäster med en stilig presentation av maten. Systerdottern blir nog också förtjust över "lock" såväl som det som döljer sig därunder.
Hoppas att sviterna efter tandläkarbesöket inte kommer att hindra dig från att njuta av helgens alla gosaker!
Ha det skönt och gläds åt att ytterligare en mastodontvecka är till ända.

Eva sa...

Spännande att se vad som gömmer sig under den - kul! Och vilka fina bilder...

Vardag och flärd sa...

Vännen, hoppas de vackra blommorna piggar upp dig när du är trött! Efter galet intensivt jobb är det gott att komma hem och titta på sånt man tycker om och få lite distans till jobbet.
Så fin stekhuv! Den ska du flytta om i ditt hem så du ser den ofta och kan glädjas åt den, står tingen på samma plats alltid blir man blind för dem.
Din systerdotter blir glad när hon hittar tårtan under huven!
Ha en riktigt fin och avkopplande helg, rara du!
Kramar Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken tur du haft, grattis! Stekhuven är fantastiskt, en sån finns på min önskelista. Jag är också supertrött efter en jobbig vecka. Rara nejlikor!

Ha det gott!
Kram,
Regina

Fågel Blå sa...

Jisses så fin den var, passar ju utmärkt hos dej,
Lyckans ost!
Kramar Kathrine

Tina sa...

Superfin!! Ja det är som blixten veckan har gått, hoppas helgen känns längre!!

kramen

VisaLiza sa...

Verkligen vackra bilder! Hoppas att det lugnar ner sig på jobbet så du får ett mer rimligt livstempo. Önskar dig en härlig helg. Liza

Chokladvillan 1910 sa...

Underbar !
Här är en till som är astrött hehe. Jag jobbar med att ta hand om det gröna på en kyrkogård, ett underbart jobb ! Det är 3:e säsongen nu. Jag har hittat hem. ;)Det bästa val jag gjort !
Vädret har ju tyvärr inte varit det bästa dessa dagar. Ösregn & blåst :( men men, man överlever det med.
Nu ser jag fram mot en tjockare plånbok så att jag kan springa på loppisar & fynda...Synd att jag har så långt till gua, där skulle jag kunna förköpa mig lätt... Vilka fantastiska saker ! ;)
Må så gott & sov gott !(Det kommer jag göra)
Många kramar
Anki

Tinas bo sa...

Vilken underbar mathuv!!!
En sån vill jag oxå ha!!! :0)

ja huu för tandläkarbesök..
Ska oxå dit nästa månad... Ett ont måste... :)

Tack goa du för din hälsning!

Hoppas du får det lite lugnare i fortsättningen (jobb) ...

Ha en fin helg, vännen!
Massa kramar
Tina

STENLYCKA sa...

Godmorgon goa Cia!
Sitter och njuter av dina vackra foton, tack!
Jag väntar på att temperaturen skall bli lite mera angenäm idag, just nu en plus ute, så jag kan gå ut i min trädgård och pyssla. Igår var jag ute mest hela dagen och tränade kroppen med gräva, flytta en del sten, plantera och ta bort mycket växter som inte har klarat vintern tyvärr.
Önskar dig en fin söndag!
Kram Raina

Monika sa...

Hej!

Så bedårande vackert på dina bilder. Gillar den vackra gamla huven. Ler igenkännande åt det där med att flytta runt och testa var saker ska stå. Hahahaha, här kan det bli en enorm förflyttning av allt möjligt innan jag fått till det som jag vill ha det :o)

Kram
Monika

Här är gudagott att vara ! sa...

Det där tandläkarbesöket avundas jag dej inte :/ Däremot din mathuv ♥ Vilken underbar grej!
-Har aldrig sett en sån modell förut...Kan tro att du är väldigt nöjd över att bli dess ägarinna !
- Hoppas den här veckan går i lugnare tempo ! - Själv är jag helt utmattad efter ett SM-Guld ;)
Kram finaste du !
Anneli

Nina sa...

Åååå stekhuven är perfekt! Jag visste du skulle välja nåt finfint - och blev så glad när jag ser bilderna hur vackert det är. Och vet du jag har lite i smyg drömt om nåt liknande. Kanske nån vacker dag...