söndag 2 juni 2013

En fin fasad!



Mitt hus har en fin rödfärgad fasad i trä. Men så har det inte alltid varit, den vidriga plåtfasaden revs för fyra år sedan. Så äntligen, i helgen blev jag av med resten av dessa plåthögar och annat skrot.


Tungt, vasst och ett skrammel som fick hästarna i hagen att reagera, men ganska snart fortsatte de att klia varandra.


Så kom kom ösregnet! Vägen blev hal och det blev omöjligt för lastbilen att ta sig fram. 



Det blev många tappra försök med hjälp av brädor, kättingar och andra idéer. Tillslut fick en granne med en stor traktor komma och dra lastbilen förbi den värsta branten.


Trots lite irritation över den sönderkörda vägen kunde jag inte låta bli att fnittra lite, vilket ekipage!  


Äntligen kunde den gamla lastbilen från 1962 köra iväg med bråten. Och jag är lättad! 

Sedan jag flyttade hit har huset varit med om en hel del förändringar, om ni vill kan ni läsa mer om det HÄR.


Och tack för era kommentarer i förra inlägget. Just nu är jag helt ledbruten efter dagens jobb men sedan jag vilat en stund ska jag kika in hos er.

Jag önskar oss en bra start på nya veckan!
Cia

23 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken lastbil, såna gamla som rullar än är jättefina. Det kan man kalla vintage. Skönt och bli av med plåthögarna, hoppas vägen läker i sommar.
Kramar
AnnaMaria

Annas röda stol sa...

Så läcker lastbil!! Ja kan förstå att du tyckte det var skönt när han rullade iväg :) Kram Anna

Tina sa...

Den lastbilen gillar jag! Hur fin som helst.

kramen

VisaLiza sa...

Din skrot blev onekligen hämtat med stil :) skönt att bli av med sådant som ligger kvar och skräpar, känns inte som man är färdig förrän allt är borta. Kul att se förnedringen. Kramar Liza

Marie sa...

Skönt att bli av med en massa bråte och vilken häftig gammal lastbil.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Vit Hortensia sa...

Håller med föregående skribenter....en sån härlig lastbil som fortfarande rullar och vilka fina bilder på den och den sååå fint grönskande omgivningen!
Kram
Birgitta

Fågel Blå sa...

Åhh denna gamla lastbil var ju så charmig,, härligt med gamla bilar!
Skönt att bli av med all bråte!
Hoppas du haft en fin Helg
Kramar Kathrine

lisashus sa...

Vilket lättnad det måste vara att bli av med en massa skrot som man inte vill ha!!! Ja, den lastbilen var ju en riktig raritet!!! Riktigt läcker faktiskt!
Kram
Lisa

Bodil sa...

Vilken läcker lastbil. Vilken tur att ni fick hjälp. Skönt att bli av med allt skrotet.
Kram Bodil.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

JØSS i all verden , for en gammel lastebil !!! Kul da ! Mye jobb og greier ser det ut til , også så trasig med den søla det blir. Ja du , sto det ikke , ennå er det Mai , på forrige innlegg da ... i Juni ?! Hehe ... god kveld til deg ! Kleeem

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Cia och tack snälla du för dina hälsningar ♥
- Tänk att jag också har planterat Tunaplommon i vår ! Jag vågar fast vi bor i zon V...Vi får väl hoppas att vi har tur båda två och att dom överlever !
Dina nya trägårdstolar får högsta betyg ! - Du kan ju skicka några till mej om du har för många ;)
- Vilken söndagsdramatik du fick beskåda, men det var ju synd att vägen blev så sönderkörd. - Men jag förstår att det är skönt att bli av med plåtskrotet.Tänk att spika på en ful plåtfasad på huset...Ja den var ju underhållsfri iofs ;)
- Jag blev också så glad över att äntligen höra ifrån Kristina.
Har ju förstått att det hänt något, och tyvärr var det ju så.
Sköt om dej och jag önskar dej en fin vecka.
Varma kramar / Anneli

Tinas bo sa...

Vilken härlig gammal lastbil!!
Och vad skönt att bli av med bråtet.. :0)
Synd med vägen...

Sommaren ska tydligen äntligen komma hit nu i veckan... Lääängtar!!

Kramar Tina

Chokladvillan 1910 sa...

1962 väldigt bra årgång ! ;) Det blev ett äventyr hehe. Skönt att det ordnade sig. Jag gillade verkligen dina caféstolar !!!! Super charmiga. Hehe nä en trädgård ska vara lite wild and crazy...jag säger ju det. ;)
I dag har vi haft 25 grader & då njuter man som bara den ! Bäst att passa på.
Må så gott & njut ! Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Mor Inger`s hus sa...

Den lastebilen må være gammel - husker slike fra jeg barn :).

Så bra at den kom seg avgårde med platene - de var ikke noe å samle på :)

Klem fra Inger

Katta sa...

Vilken otur ni hade. Tycker den lastbilen är lite söt så där gammaldax charmig (trodde aldrig jag skulle säga så om en lastbil). Ha en fin vecka, kram Katta

Yvonne sa...

det är charmigt med gamla lastbilar. Den ser ut att ha rest i tiden. Hade du beställt just att det skulle vara en gammal årgång. Förresten hur springer man på så ursnygga gröna café-stolar. Det ska vara du till det. Händer aldrig mej.
Hälsningar Yvonne

Designe sa...

Men vilken fin gammal lastbil! Så charmig!:) Skönt att bli av med lite bråte! Har du hittat manschetterna ännu?! :) Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Åååå, vilken underbar bild på lastbilen när den knallar iväg! Med bråten. Tänk, det är inte så himla fint med plåt på hus.

Där vi bodde förut, i storstan, var husen från 30-talet och en granne tillika klasskamrat i 9 år satte på plåt på huset - det liksom förstörde hela vår lilla gata med bara 7 hus!
Det sa jag till honom också, vi kände ju varandra så väl, och han tyckte också det var fult, men praktiskt!

Agneta kram

Tidevarf sa...

Trist att vägen blev trasig, men vilka vackra bilder med den gamla lastbilen.
Sedan så måste det ju varit skönt att bli av med bråten, har själv en sån hög som jag vill få bort i sommar.

Tusen tack för tipsen du delade med dig.
Hoppas du är utvilad och har det bra.
Kramar
Anneli

Vardag och flärd sa...

Vilken fin gammal bil, det är ju en raritet! Tur att allt gick bra med hjälp av en traktor också.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Odensvi gård sa...

Ibland är det verkligen såå skönt att bli av med saker som blivit liggande, så nu kan du njuta av allt det vackra istället. Lastbilen fick hjärtat att klappa...så fina de var förr.

Frøken Anker sa...

Det er ren nostalgi at se den skønne lastbil.
Hvor bor du dog skønt. Og så dejligt grønt :-)

Hav en dejlig dag

Fint o Fult sa...

Åh, älskar den sista bilden när den fina lastbilen drar iväg med ditt skrot, underbar! Ja det måste varit superskönt att få byta ut plåtfasaden på huset...det må vara hur praktiskt som helst men det blir inte vackert... tur för huset att du flyttade in :)
Kram Monica