onsdag 24 september 2014

Frukost med hundar i huset.


Jag sitter inte på verandan så ofta nu, det blir mest under helgerna. Och den blir alltmer som ett förråd inför vintern.


Nu äter jag frukost inne i värmen med sällskap av hundarna och morgonsolen. 
Idag när jag kom hem från jobbet väntade överraskningar med sönderbitna jordsäckar, tidningar, och flera grävda hål i trädgården. Jag hade glömt hur det är att ha unghundar.
Men de är förlåtna och jag får pussar, kramar och svansviftningar, nästan hela tiden. 

Allt gott till er!
Cia

11 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelig det ser ut hos deg og så koselig ! Ja det er sant , unghunder finner på mye rart og Gregor som vi har , finner også av og til på fantestreker . God natta klem til deg .

Vardag och flärd sa...

Så fint det ser ut när solen lyser genom verandan, underbart ljus (denna effekten får man aldrig när inredning, väggar och allt är vitt).
Kan nog tänka att de haft roligt när du var på jobbet - och jag förstår att du unnar dem det, hi hi.
Ha det fortsatt fint, imorgon är det fredag, vännen!
Kramar Eva

Meta sa...

Vilket vackert ljus på dina bilder längtar efter solen nu i allt regnandet. Ja ja det är ju sånt man får ta med de där små busarna. Hoppas att inte allt är sönderbitet när du kommer hemidag.
Ha ett fint slut på veckan
Kram Meta

Huset bakom lindarna sa...

När jag läser ditt inlägg och tänker på veranda så är det också längesedan vi satt i vår. Ruskväder och regn, då inbjuder inte verandan till fikapauser där. Fast förra helgen satt vi ute! Vädret ändrar sig fort. Min veranda får härbärgera flera av mina pelargoner och även sylt, då vi har plusgrader där så gott som hela vintern.
Vilka bushundar du har hand om, men visst ger det liv. Härligt att bli mött av dem när du kommer hem! Kram från Finas mammis

lisashus sa...

Otroligt vackert ljus i dina bilder och vilken lycka med denna veranda!

Jo, jag kan tro att det är liv i luckan med unghundar hemma! :)
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Vilka härligt själfulla bilder!
När vi skaffade hund för andra gången och fick en valp med otroligt mycket energi önskade jag att man kunde hoppa över både valp och unghundstiden. Väldigt snäll var (och är)han, men fruktansvärt enveten. Det fanns bara 2 lägen, på och av!
Nu är han 4 år och har mognat till en väldigt charmig taxherre som i och för sig fortfarande är mycket "av och på", men på ett mycket mer sansat sätt :)
Kram till dig!
Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Vackra bilder! Där ser man det där höstljuset som jag tycker är så fint.
Haha, ja, jag hade också glömt att det är så det är med unga vovvar! Men det gör ju inget, dom är så söta!
Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja dom är bra på hyss när man vänder ryggen till, roligt och vara hundvakt.
Fin ljuskrona har du också.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Åhh, din härliga veranda! Jodu, unghundar kan! Tänk så lätt man glömmer den tiden. De kanske blir kvar hos dig?? Jag längtar till söndag, då kommer äntligen Frasse!

Ha en fin helg.
Kramar från Eva-Mari

Här är gudagott att vara ! sa...

En känsla av välbehag och lugn kommer till mej när jag kikar in i din veranda.Förstår att det måste vara underbart att ha en sån plats att komma till ro i.
- Du kanske skulle ha lämnat hundarna där, så hade dom legat och sovit hela dan ;
Nog är det sant att den där unghundstiden faller i glömska efter ett par år, trots att man aldrig trodde det !
Önskar dej en mysig helg med svansviftningar och nospussar !
Kram/ Anneli

Marie maräng sa...

Vilka busfrön :)

Så mysigt det se ut hos dig och ett sånt härligt ljus som ligger över rummet!

Önskar dig en fin hösthelg!
Kram Marie