fredag 7 augusti 2015

Skåpet!



Äntligen har jag hittat skåpet! Helt perfekt i storlek och höjd liksom alla detaljer. Vilken lycka efter att ha sökt länge, och så står det där. "Plötsligt händer det!"


Jag bestämde mig för skåpet även om vare sig tidpunkten eller kassan var helt rätt.


I stället för ny mobil blev ett skåp!


Någon har "cabby chickat" det med fläckvis turkos färg, men det ska bort! Ni får se hela skåpet senare.


Igår kom jag hem från en rolig resa med min mamma och en väninna till Helsingfors. 
Hemma väntade en katt som "pratade" och krumbuktade sig hela kvällen, det var knappt jag kunde hänga med och höra vad Ernst hade för sig i Sommartorpet!
Nu väntar gräsmattan och blommorna. 
Tack för alla kommentarer i förra inlägget, det var härlig läsning när kom hem och slog igång datorn!

Passar på att önska er en trevlig helg!  /Cia

13 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Wow vilket fint skåp !!
Och alltid roligt med utflykter ;))
Här kom solen idag och försvann lika fort !!!...från 24 grader till 20 !!
Här blir det grillning...
Ha en fin helg nu ;))
Kramis bia

lisashus sa...

Bra val, tycker jag! Helt underbart skåp, precis som det är, i alla fall på bilderna du visar! Oj, vilken patina!
Så härligt när det liksom "slår till" och man bara vet....! :)
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Ja, när du hittar skåpet du sökt efter är det bara att slå till! En mobil kan du skaffa senare.
Kul med en tripp till Helsingfors, jag har aldrig varit i Finland.
Ha nu en riktigt fin helg, vännen!
Kramar Eva

Maggi sa...

Nämen, vad roligt att du hade en sväng hitåt!
Hojta till nästa gång du är här så bjuder jag på en kopp kaffe på torget :)

Solstrimmor sa...

Det ser ut att vara ett skåp att bita i. Så himla roligt projekt! Härligt när man äntligen hittar det rätta föremålet. Håller på med ett projekt, men i betydligt mindre format än ditt skåp, som jag inte visste att jag väntade på... så kan det också vara!

Skönt med en minisemester i Helsingfors, en vacker stad. Förstår att din kisse väntade på sin matte. Maja krumbuktar bara jag är borta några timmar!

Ha en skön helg.
Kramar från Eva-Mari

Ps. Svårt att få färgåtergivningen rätt på min köksmatta... den är gråsvart, hihi!

Jenny sa...

Verkar vara ett jättefint skåp, jag tycker färgen ser väldigt fin ut ändå. Katter är roliga, fast vi brukar mer bli straffade när vi varit borta, behandlade som luft. I alla fall om vi varit borta en hel vecka.

HWIT BLOGG sa...

Jättesnyggt skåp! Spännande att se vad du gör av det sen...
Ha nu en skön kväll och en härlig söndag!
Kram Titti

Rost och rädisor sa...

Ohhh, jag är redan förälskat i ditt skåp. Ska bli kul att se vad du hittar på med det.
Allt gott
Anette

Cat sa...

Åhhh skåpet ser helt underbart ut! Bra val, det är väldigt svårt att förvara snyggt i en mobil ;-)
Ser fram mot att få se skåpet i helhet.
Ha de gott. Kram, Catarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Även om du inte visar skåpet i helhet
syns det att det är ett väldigt fint
skåp. Och så go kisse, han hade mycket
och berätta
Kramar/AM

Erikslundsliv sa...

Jag förstår att du slog till på skåpet! Det ser jättefint ut! Så kul det är när man letat länge efter något och plötsligt finns det bara där. Klart man måste ta sig råd då!
Ha det bra nu, jag antar att du börjar jobba snart precis som jag.
Kram, Ann

Erikslundsliv sa...

Jag förstår att du slog till på skåpet. Det ser jättefint ut! Så kul det är när man letat länge och plötsligt så finns det bara där. Då måste man bara ta sig råd tycker jag.
Antar att du börjar jobba snart precis som jag, ha en fin vecka!
Kram, Ann

Tidevarf sa...

Roligt att se hur det såg ut innan du målade det.
Jag gillade faktiskt hur det såg ut då med.

Kram
Anneli