tisdag 19 januari 2016

Kallt där ute men soligt!


Inomhus är det varmt och jag har plockat bort det mesta av julen. Men i matrummet ska det bli varmare för där ska en kamin installeras. Det ser jag fram emot även om jag får vänta till mars!


Ljusen har brunnit ner och dammet visar sig i solskenet. Vilken härlig tid vi har framför oss!


Änglaspelen står i skåpet, jul och nyår är över för denna gång. Det var en härlig ledighet med dottern, hennes man och pappa.


I huset har det inte hänt så mycket förutom att överljuset till verandan är på plats. 


Här bor jag och katten! Tror vi båda längtar efter att kunna vara ute på verandan. Kanske verandans dörrar blir målade i år...alla dessa projekt!

13 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Nu är helgerna slut för den här gången och det är nedförsbacke mot våren. Och jag förstår att du ännu gläds av att din familj har varit hos dig under julen!

Underbara bilder, njuter av dina arrangemang och fina interiörer, tänk, ett sånt vackert och spännande hus ni bor i, katten och du! Det är så roligt att få se alla tidstypiska detaljer komma på plats.

Härligt att få en glimt från dig igen! Må gott i vinterkylan.
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

En sådan härlig beskrivning i "väntan på Våren "
Ni bor fint Katten och Du, verkligen
vi har 10 minus i dag. Det är inte min tid.

Erikslundsliv sa...

Men hej vännen! Har saknat dig! Så fint ni bor, du och katten, vilken idyll!
Ja, nu är det bara dammet kvar efter julen, och det syns minsann i den låga solen här med. Det får väl ligga tills det är dags för vårstädningen så småningom. ;-)
Hoppas allt är bra annars!
Ha det fint i veckan, jag antar att det är jobb som gäller igen, precis som för mig!
Varma kramar, Ann

Vit Hortensia sa...

I helgen sa min make detsamma...."till nästa vinter ska vi ha en braskamin!" Det har varit lite kyligt på nedre våningen nu när minusgraderna varit så många under så pass lång tid.....så jag antar att det är det som väntar efter att badrummet är klart. Säger som du....alla dessa projekt!.....men det är kul när det växer fram och blir som man tänkt.
Du bor så fint och det klickar till i mig varje gång blogg listan visar att det finns ett nytt inlägg från G:a Affären att kika på :)
Fina dagar önskar jag dig Cia!
Varm kram
Birgitta

Meta sa...

De är lika skönt att plocka undan som att plocka fram Julen. Nu får vi se fram mot våren de går fort och snar är den nog här även om det inte ser ut så just nu med all snö som kom i natt
Ha det gott och njut ljuset som kommer mer och mer varje dag
Kram Meta

Odensvi gård sa...

Åhh vad kul att du är tillbaka igen efter helgerna. Härligt vinterväder även om det är kallt. Härligt med ljuset som blir alltmer påtagligt och letar sig in genom fönstren. Men det innebär också en hel del pyssel eftersom det avslöjar allt efter vinterns ide. Vilken fin veranda! Älskar dina interiörbilder men är så nyfiken på utsidan av ditt hus nu vart nyfikenheten lite stillad.
Ha en bra vecka, Pia

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Der var du ja , det var godt !!! Så koselige bilder og i den fine seksjonen din har du masse koselige saker , som de bystene , som din far har laget ? De er så nydelige !!! Blir nok bra med en ny kamin skal du se. Hjemme har vi et iskaldt hus med vedovn da , men blir så kaldt i mange rom , men HEMMA som vi sier , der er det deilig og varmt i alle rom , for der er det vedfyrt vannbåren varme, helt genialt ! Ønsker deg en god tirsdag ! Klem

House and Garden by Bia sa...

Roligt att höra av dej igen ;))...hoppas helgerna varit bra ;)
Så fin skänk med skåpet över du har ;))...även huset verkar mysigt ;)
Ha en fin kväll !
Kram från bia

Vardag och flärd sa...

Du har alltid en massa projekt på gång men så är det ju ditt alldeles egna hus där du bestämmer själv. Det blir härligt för dig och katten när ni kan ta verandan i bruk.
Nu när ljuset börjar återvända tycker jag att jag ser mycket mera damm än under sommaren, kanske är det så att jag vänjer mig efter en tid.
Ha det nu fint och kom ihåg att du lovat att ge dig själv mer tid!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Så vackert ditt hus är och när det är vinter tycker ju jag att allting gör sig ännu bättre än annars!!! Så är det bara!
Ha det gott, kram
Agneta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhhh så vackra bilder...
Jag blir helt sjuk av hur vackert du har det hemma :)
Hoppas du har en mysig kväll.
Kram
Jessica

Huset bakom lindarna sa...

Jag håller med dej! Alla dessa projekt! Just nu känner vi för att bara packa ihop det nödvändigaste och sedan bara rymma från allt!! Ge upp allt! När det bara är motgångar och dessutom en vinter att kämpa emot! Men det är väl att bita ihop och ta nya tag! Underbara bilder du visar som vanligt och så fint att du inte behöver packa ner änglaspelet som jag gör!
Ha en fin vinterhelg!
Kram/Finas mammis

Lily sa...

Så underbart du har det! Så inspirerande, en lisa för själen ditt hem! ❤
Kram Lily ❀