lördag 6 februari 2016

Gamla tulpaner och nya pärlhyacinter.


Jag har gjort som Lisa, planterat i en gammal terrin. Pärlhyacinter tillsammans med blåbärsris eller kanske tvärtom innan pärlorna slår ut och visar sig.


Kommer ni ihåg underredet som stod i trädgården? Marmorskivan blev alltför stor, här hamnade  bordet till slut och med en träskiva. 



Nu vill jag ha vår på riktigt, tänk att få plocka bort mattor, fällar, innanfönster, ja allt som påminner om kalla dagar. Idag är det lördag, en ganska grå sådan men med takdropp!

Önskar er en fin helg!
/Cia



11 kommentarer:

Meta sa...

Vad snyggt bordet blev. tulpaner är ju så fina hur de än ser ut fattar egentligen inte varför.Jo minsann det luktar vår men jag se ingen
Jag längtar så.Fördriver tiden med en antikmässa i morgon
Ha det gott i morgon
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Bordet blev så fint med träskiva! Jag föredrar trä framför marmor, utomhus kan jag tänka mig marmor.
Vackert med pärlhyacinter och blåbärsris! Jag har planterat pärlhyacinter och vivor i en kruka och att på trappen, där trivs de bra. I glasverandan står en kasse med växter jag inte orkat plantera, hoppas orken infinner sig innan helgen är slut.
Ha en fin lördag kväll, vännen!
Kramar Eva

Huset bakom lindarna sa...

Jag har aldrig tänkt på pärlhyacinter tillsammans med blåbärsris, men så vackert.
Så fiffigt du använt underredet tillsammans med träskivan och vilken härlig soffa!
Här har vi haft flera plusgrader men vinden har varit iskall så våren känns väldigt långt bort. Men visst längtar jag!
En fin helg till dej också!
Kram/Finas mammis

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Bordet ble jo enkelt og fint ! Moro med noe nytt ! Det var fint med blåbærris sammen med blomster , men du da kom jeg til å tenke på noe. I Sverige må vi vel koke alt som vokser ute , som for eksempel blåbær , på grunn av den helsikes Revens bendelorm ?? Du , elven er rett nedenfor gården vår , så bra ! God kveld til deg ! Klem

lisashus sa...

Åh, så vackert med pärlhyacinterna och blåbärsriset, och vilken terrin!
Jätteläckert bord och underredet passar ju perfekt till soffbord - så gracilt och fint!
Ja, ni vill man frossa i vårlökar och annat grönt! Man får göra så gott man kan. Vi har också haft grått och ruggigt här idag, men ganska varmt.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Bordet kom verkligen till sin rätt framför soffan den vackra. Är ingen blå människa direkt men just denna blå är mycket njutbar. Snygg matta också
Blåbärsriset är bra som bärare och fyllare. Än har inga pärlor hittat hit men nu står det inte på!

En fin söndag önskar jag dig.
Kramar från Eva-Mari

Vit Hortensia sa...

Så fint med pärlisar och blåbärsris i den vita terrinen. Det är verkligen vårkänsla i den bilden!
Du har så mycket fina saker. Ser att skåpet du målade är fyllt av dem....och så beundrar jag lampan där på sidan av bordet....och ovanför bordet....och bordet....och....
Ganska grått är det ute just nu, men jag ska fortsätta skrapa trappan fri från färg och gammalt mattlim så det spelar inte så stor roll.
Hoppas du gör något roligare än det jag har att göra :)
Kram
Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Fint med pärlisar....man får vår känning !!!
och bordet är fint !!
Ha en fin kväll !
Kram bia

Erikslundsliv sa...

Åh, nu blir jag sugen på att plantera pärlisar i min terrin också!
Njuter först av Peters födelsedagsblommor ett tag till, men snart så vill jag ha pärlhyacintyer jag med.
Bordsunderredet är så fint och det blev bra med träskiva. Jag har ett med marmorskiva i trädgården som står ute året om, det är alldeles för tungt att flytta ut och in. Träskiva är ju lite lättare att hantera!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Maggi sa...

Ja..jisses takdropp! Och pärlhyacinter, och jag som skulle köpa nya skidor åt mig i år.
Eller det kan jag ju göra, men att hinna med att njuta av dem också. Det verkar bli lite knepigt i år på mina breddgrader. Alltså - är det fritt fram att gå all in på vårlängtan, inte fel det heller!
Och på det sättet är ju snöslask bra - man kommer åt blåbärsriset. Vilken god idé!

Kram, Maggi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt med lite vårblommor...jag måste köpa några pärlhyacinter. Vad fint bordet blev...och jag kikade in några av dina tidigare inlägg...vilken fin kamin, helt fantastisk!
Kram,
Regina